i'm hooooome!

kom hem i fredags eftermiddag men har haft fullt upp med att träffa emmyälskling, kolla klart säsong 2 på The Middle som jag har saknat så mycket, firat papsens födelsedag (idag) och träffat mormor och morfar en snabbis. Har även skrivit en krönika (svenskaarbete) och börjat på ett spanskaprojekt. Imorgon börjar skolan på riktigt också. gäller att fokusera för det är nationella prov snart!
nu ska jag plugga lite matte. lägger upp spanienbiledr från systemkameran så snabbt som möjligt.
pussar
bild från barcelona

Instagram under semestern

Dessa bilderna har jag tagit nu i Barcelona. Följ mig gärna, vilmastrand heter jag!

Packning

Nu är det packning som gäller, sen middag. På bilden ser ni lite av det jag har köpt här i Barca. Jag fick tag i den stickade metallic-tröjan!! Överlycklig

I sängen!

Hej! Kom hem för ett tag sen, har facetimeat lite med pappa och brorsan.
Middagen förut var jättegod, vi åt på ett litet ställe som heter El Xampagnet (betyder någonting med champagne). Hör kommer lite bilder från det och denna dagen!

På starbuck's

Sitter på starbuck's med mamma och myser, efter en lång shoppingdag. Det blev ingen kulturdag, haha.
Snart ska vi åka och käka middag. Hör av mig senare!

Godmorgon!

Nu har vi precis vaknat här på vårat bed&breakfast. Vi ska snart duscha och fixa iordning oss innan frukosten.
Eftersom vi har två dagar kvar här i barcelona så tänkte vi köra lite "kultur-dag" idag, dvs gå in i ett av Gaudi-husen som finns här. Och vara ute så mycket som möjligt och verkligen njuta av solen! :)
Slänger in ett inlägg innan vi drar.
(bilden är ifrån en bar vi satt på igår innan middagen)

Nytt 10 januari

Stickat från Bershka, nagellack, nagelpenna + två ögonskuggor från KIKO, mysbyxor från Hollister, doftgrej, rosa leopard "mysshorts" från forever21, vit tröja som faller jättesnyggt från forever21, v-ringad grå t-shirt från Hollister, två bodymists från Hollister, baslinne och nattlinne från forever21, och en sjal från Mango!

10 januari

Nu har vi precis kommit hem från en fullspäckad shoppingdag! Började på shoppingcentret La Maquinista, shoppade, fik runt och käkade lunch på Burger King. Efter det åkte vi till Las Arenas, ett annat shoppingcenter. Sen gick vi och åt på ett ställe som heter Teta de monja (betyder nunnans bröst), vi har varit där tidigare, ett riktigt tips alltså! Sjukt gott.
Jag ska visa er allt jag har köpt om en liten stund.. Men här kommer bilder från idag! Bilderna med de gula pelarna och tegelväggen är ifrån shoppingcentret Las Arenas. Det är riktigt coolt både inifrån och utifrån.

La maquenista

Hej! Nu har vi precis ätit frukost. Ska borsta tänderna och sedan åka med metron till la maquenista, ett shoppingcenter en bit bort från "centrum". Där har dom bland annat Hollister-butik, så jag misstänker storshopping! :)
Hör av mig när vi kommer hem idag. Förresten, såhär ser jag ut idag:

9 januari - i Barcelona

Vi stack ut i förmiddags och åt tapas till lunch, riktigt gott! Satt faktiskt utomhus i solen och åt, så varmt och skönt.
Jag hade en kjol på mig idag, men eftersom det bara var runt 13 grader nu på eftermiddagen/kvällen så bytte jag om till de nyinköpta jeansen.
Vi gick omkring i några butiker, massa outlets och vanliga butiker. Det finns många butiker här som är samma som Sverige, men också Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, och självklart tusentals Zara's och HM.
Dagens finaste butik var nog Sephora. Åh den såg så fin ut utifrån!
Senare käkade vi middag på Orgiens. Åt en pastarätt med kyckling och sedan crème catalan till efterrätt, så nu är jag supermätt.
Jag är supertrött så jag somnar nog snart. Vi hörs imorgonbitti!

Dagens inköp

Två jeans från Mango, 149:- styck fyndade jag idag. Ett par mörkblå och ett par vita.
Perfekt passform och riktigt bekväma byxor! Har faktiskt köpt jeans från Mango varje gång i Spanien, älskar deras brallor!

Framme på B&B

Nu är vi framme i Barcelona! Vi bor inte på ett hotell utan på ett bed&breakfast (B&B) i en lägenhet som ligger väldigt centralt.
Nu ska vi göra oss lite hemmastadda och sedan dra ut på stan. Här kommer lite bilder som jag tog på vägen!

På Landvetter!

Glömde solglasögonen hemma så jag vill typ dö men jag kan inte göra nåt åt det nu :(
Men iallafall så har jag precis köpt en Chic-tidning så att jag kan göra något på flyget. Det tar drygt tre timmar ner till Barcelona så jag kan sova lite också. När vi kommer fram är det shopping!
Nu ska vi gå på planet. Det är free wifi på både planet och hotellet så jag kan blogga hela resan.
Pussar!

Barcelonaaaa!

Imorgon åker jag, ska bli så roligt! Blir som sagt tredje gången för mig i Barcelona så jag lär ju känna igen mig och hitta till ställen.
Nu ska jag snart lägga mig, för vi åker supertidigt imorgon. Bloggar då!
Pussar

spanien i somras

Började resan med att hyra en bil nära flygplatsen i Barcelona.

Stannade i någon liten stad på vägen till Cadaqués och mamsen handlade lite blusar.

Vi stannade precis vid en strand och åt lunch.

anlände till Cadaqués..

Vid poolen på hotellet Calina i Cadaqués, vi hade verkligen tur med vädret!

Utsikten från poolen. Tyvärr kunde man inte bada i havet just där, det var väldigt långgrunt och stenigt.

hängde mycket vid poolen med brorsan

påväg till middagen en av de första kvällarna

inne i en gryyym restaurang! Anita hette den, åh va mysigt det var där inne. Här satt vi på ett bord med två andra familjer, ett par från USA som vi pratade med jättelänge, och ett par där killen kom ifrån Barcelona och tjejen ifrån Ryssland om jag minns rätt? Det var iallafall jättetrevligt att prata med dem.

Efterrätten på restaurangen Anita. "Chocolatepiece in mintsauce" kallades det för, åh herregud va gott!

Bergsvandrade lite en dag, haha, och kom fram till en jättefin strand!

Det var inte sand på den stranden, utan stenar, haha, men det funkade bra ändåååå.

Badade liide.

Stranden uppifrån!

Jag och bakom är mig är en strand och Cadaqués.

Dagen efter spenderade vi också på en strand med underbart väder och jättefin snorkling!

brorsan vid stranden

Dagen efter spenderade vi förmiddagen på en klippa. Jag tog nästan inga bilder där, sov och läste i min bok hela tiden... haha!

käkade lunch i "trädgården" utanför lägenheten på hotellet.

Spenderade eftermidagen i solen vid poolen!

Dagen efter var det molnigt så vi åkte på en utflykt till ett stort berg som låg precis vid havet. Det blåste otroligt mycket den dagen, ni ser ju på bilden ovanför att jag kunde luta mig lättemycket bakåt utan att ramla.

Uppe på toppen ;)

En solig heldag vid poolen

påväg till middagen samma dag

åt en jättegod kebabgrej... haha!

hahaha.... men jag var ändå ganska brun här!

Det regnade en dag på hela semestern, och då gick vädergudarna all in med regnet alltså.. jävlar va det öste ner! men det gjorde ju ingenting för det var ändå den dagen som vi bilade tillbaka till Barcelona.

framme på hotellet i soliga Barcelona. Vi bodde på samma hotell och i samma rum (!!!!!!!!!!!!) som sommaren innan, Novotel heter det och ligger precis bredvid Torres Agbar (bilden under)

på middagen samma kväll. restaurangen heter teta de monja, den måste ni testa! riktigt god mat.

på taket av ett sjukt stort shoppingcenter.

Jag utanför en galet stor zara-butik, tror att den låg på La Rambla eller på en gata bredvid.