Väderöbod

just nu sitter jag på balkongen och gör typ ingenting !
okaaj, jag vet inte om man kan kalla detta resa, men nu åker jag en vecka till väderöbod, antonias land,
sveriges västligaste punkt !
det blåser väldigt mycket där, så ifall det blåser för mycket kan vi inte ta oss därifrån, heheh. så vi kanske blårer inne och måste stanna en månad, we'll see !
heheh, jag och min coola flytväst!
men nu ska jag ta och fixa det sista,
så hörs vi om en vecka (förhoppningsvis) med massa bilder !
loveeee
på väg till väderöbod förra året !

jag och antonia i min båt förra sommaren !

och jag måste skriva en grej till,
alla ni som inte har färgat ögonfransarna nån gång, gör det. det är nåt av det bästa jag har gjort i mitt liv. om ni bor i götet, gå till Salong Florence bredvid Johannebergsskolan. dom tar 100 spänn för det och mitt har suttit i drygt en månad nu.
det är verkligen toppen, jag menar, man behöver inte köpa mascara, man behöver inte stå och kleta på den, och man behöver inte stå och hänga över handfatet på kvällen för att tvätta bort den.
så det är mitt tips !

hjsakflhjidsgf

heej !
jag är på tjörn ust nu, åkte dit tidigare än vad jag hade trott så jag hann inte ladda upp några bilder !
medans vi satt fast i köer i rondeller i barclona passade jag på att fota lite palmer.
på gränsen mellan andorra, frankrike och spanien. hahah, bra ställe att vilja ha lift på ↑
(det vita är moln)

ovanför en strand i Figueres.

på planet på vägen dit
Några iallafall !

wrong

jag tog bara några bilder med min mobilkamera, dom flesta tog jag med pappas, så dom kommer nog upp om några dagar.
men jag lovar att det inte kommer bli som med thailandbilderna, heheh.
love

home sweet home !

nu är jag hemmaaaaaaaaa, gud vad jag har saknat gamla repriser av desperate housewives på morgonen, och att slöa i soffan.
känns som att jag har varit orta ett år typ.
såhär bleeeek va jag när jag åkte.
såhär bruuun var jag efteråt ;D
jag flög hem i militärgröna jeans och ett vitt gulligt linne, zara, en kofta från en marknad i barcelona, vita converse.
bilder kommer alldeles strax !

novotel

åh tack för dom gulliga kommentarerna, alexa & niki, nu vet jag att ni lever :) (svarar er på hotmail så fort internet funkar som det ska). nu ska jag sovaa, är dödstrött ! adiosss juste, hahagagahahah , idag gick vi till en strand, och så var det massa typ 17åringar som gjorde volter och sånt på stranden. så var det en som råkade hoppa in i en annan, så började dom slåss, sen blev det typ en fight där ! :o sen när vi väntade på bussen körde det förbi en spårvagn med 2 typ 10åringar längst bak, så satt dom där och runkade mot glasrutan typ :o:o:o:o:o aja, goodnight ! :)

ramblan

nu har jag varit på en marknad mitt i Barcelona. jag köpte bland annat en svart kofta och ett par jättefina skor ! igår var vi typ på Ramblan efter att jag hade köpt 2 grejer på zara. Ramblan är en låååååång rak gata med träd på båda sidor. det kryllade av sånadär utklädda gubbar som stannar upp som statyer och gummor som sålde solfjädrar. längre bort var det en gigantisk HM (typ 5 våningar) och där köpte jag en brun bikiniöverdel med paljetter. jättesöt ! byxorna till den fanns inte kvar men den passar jättebra till en annan enfärgarad brun jag har. men nu ska vi snart upp till poolen, och efter det till La Grada Familia. loveee

subway

gryyyyyyym utsikt från rummet ! iallafall, igår efter poolen gymmade vi. sen gick vi till subway, och på vägen hem gick jag och mamma till zara, vi hittade en del grejer men vi hade inga pengar, hahaha, så vi ska dit efter frukosten ! loveee

takpool

aaaaaaaaagh, detta är tredje gången (gillt, förhoppningsvis) som jag försöker skriva ett inlägg. interneten är så jävla krånglig ! men nu har vi iallafall kommit till hotellet i Barcelona. efter förra inlägget åkte vi till nån liten by och sov där över natten, sen på morgonen åkte vi till La Rocca Village. typ Freeport. jag köpte några saker från Ralph Lauren, sen åkte vi till Donken och sen hit till hotellet. vi ska stanna här i 3 dagar! men nu ska jag ut och jobba på brännan vid poolen som ligger på taket. btw, det är 31 grader ute nu. vi hörs

FRIGO

sitter utanför en glasskiosk i Spanien. hare !

och sedan tillbaka till spanien igen

tillbaka på hotellet efter en liten shoppingrunda, och nu ska vi till Barcelona igen ! vi hörs !

från Spanien till Andorra via Frankrike

efter en lång dag på Frankrikes playa sitter vi nu utanför hotellet Crowne Plaza i Andorra. har kört med bilen på vägar långt över molnen, det var asballt ! men hotellet har iallafall 5 stjärnor så det blir säkert jättebra ! hörs ikväll !

frankrike & andorra

hejdå hotel calina, hejdå costa brava och hejdå Spanien. men tjeeeeeenare Fraaaaance ! vet inte om det finns internet i Frankrike eller Andorra, men vi hörs nog snart. hare gött sålänge ! love.

gooo seger

fyfaaaaaaan va Holland spelade unfair ! dom hade verkligen inte vart värda nån 1a plats, inte ens 2a faktiskt. Spanien var riktigt bra, bäst var ju Ramos och Puyol, riktigt grymma. det var riktigt härlig stämning i baren där vi var, varje gång bollen kom på Hollands planhalva skreks det enormt. det var en projektor som fyllde en hel vägg, heeeeelt okej ! och herreejääävlar va alla skrek när Spanien gjorde mål. jag skrek allt vad jag hade, men det hördes typ inte alls. götttt Spanien !!!!!!!!

Spanien - Holland

sitter inne nu med min bikinilinje och läser felsms.com . den absolut bästa sysselsättningen ! jag har bränt mig och det är alldeles för varmt för att vara ute. vad va det nu igen jag skulle skriva....? jo, imorgon sticker vi här ifrån, till franceeeee, över dagen bara, sen sover vi i Andorra ( litet land mellan spain och france) och sedan tillbaka till Barca ! våra grannar här på hotellet skulle sticka idag, så vi fick all deras kylskåpsmat, vilket innehöll en massor chokladpudding. men det ligger i min rödbruna tjocka mage nu. ikväll är det final, VM, ååh det ska bli så jävla kul ! jag har typ inga röda kläder, men jag har ju mitt gula volanglinne jag kan ha. hörs sen !

snooze

det var ungefär en timme sen jag skrev förra inlägget men jag har inte kunnat somna än. saknar mina bästa vänner för mycket. Isak, Mona & Nathalie, var är ni när jag behöver er son mest ? älskar er.

Elsas mode

alltså jag tvingar er att köpa den. den är lixom spännande, sorglig och rolig, och jag är så jääääävla deppig för att jag nyss läste ut den. en vecka kvar i spain och jag har ingen bok!? får bli brorsans Gängkrig 145, fortsättning på snabba cash. nu somnar jag, loveee. btw, hääääääälvääättääääääääääää att Tyskland vann matchen idag. Uruguay , ni äger fortfarande. gooooooooo espania nu !

öirat äir eilakt

kokhett vid poolen och strax dags för lunch. men jag kan inte bada för jag har typ öroninflammation, eller nåt annat konstigt, på högerörat så jag kan inte doppa huvet. bra då att dom har en låda med vattenleksaker ! typ flytmadrasser, flytande korvar, bollar och armpuffar. så smådopp funkar. hörs sen !

pestopasta

ligger i sängen nu, efter en riktigt god pestopasta till middag, och har ont i ryggen av alla volter jag har försökt mej på idag. men fått ryggplask varje gång. meeeeen: jag är iallafall nästan bajsbrun. nu ska jag fortsätta i min bok Elsas mode, det är den bästa boken jag har läst, ni måste köpa den ! godmatt !

v för victory

idag har det varit mulet och ganska kallt men jag har blivit tomatröd ändå. fått bandeu-sträck på och under halsen, usch. men nu ska jag duscha, åååååh, mitt hår va verkligen sträft och hårt, men så köpte vi ett asbtra balsam och då blev det mjukt, mmm. sen ska vi käka ! love

gotti

har spenderat hela dagen i poolen. sen vid 8 tog vi lite chips och läsk, sedan gick vi in till "centrum" till en riktigt riktigt mysig och bra resturang. helt toppen. en som jobbade där bjöd in oss till fotbollsfinalen i hans bar på söndag, det ska bli jättemysigt. om ni ska till Barcelona nån gång, (eller till franska gränsen, det ligger skitnära) bara ni MÅSTE bila till Figueres och sedan vidare till Cadaques. vi träffade några svenskar som hade varit här i nio år i rad, och dom sa att Cadaques va den bästa staden på hela Costa Brava ! nu ska jag läsa min bok, Elsas mode, den är såååååå bra ! :D sleep tight !

WiFi

fri surf här på nya hotellet också, yäs ! ska till poolen nu, hörs sen ! :)

maybe the last one

detta kanske är den sista gången ni hör från mig på en och en halv vecka, men jag kommer överleva, jag lovar. nu packar vi ihop alla väskor i minibilen och åker till Salvador Dali-museet. sedan till det nya mysiga hotellet ! love.

espania

oherrejääääääävlar, Spanien vann semi !!!!!! yäääääääss, gatorna är proppfulla av tutande bilar, bongolas och gulröda flaggor, yes yes yes !!!!! jag filmade och fotade en del, så det kommer upp senare. asså, detta är ju en ministad vi är i, tänk då hur det ser ut i Barca nu. det är iallafall 30 grader ute, 35 på våran altan, och jag sitter och myser med en fanta. nu ska jag gå och lägga mig, hörs imorgon!

playa

kom hem nu efter en dag på stranden. på vägen hem kollade vi in ett nytt hotell, Calina hette det, och hade en enorm pool ! där ska vi bo imogon och framåt några dagar. imorgon ska vi på nåt (tråkigt) museum också. nu ska vi äta chipsssss, sen väntar poolen ! peaceeee

Roses

vaknade nu, det är strålande sol och riktigt varmt. planerna för dagen är att åka till ett badställe som vi kollade på igår på vägen hem. kusten här är lixom typ: straaaaaaaand straaaaaand straaaaand (som Skagen typ) Berg,( typ stup med bilvägar högst upp) Berg Berg straaaaand. och på stranderna är det smockfullt med barnfamiljer och parasoler. igår när jag låg och solade kom det både parasoler, kläder och handdukar flygandes, det blåste en del. just nu sitter jag på altanen, åååh det är så himla fint här! när jag blir stor ska jag köpa ett strandhus i Roses, alla är stora och vita och jättefina, och har världens fräckaste utsikt eftersom dom ligger på ett berg. nu ska vi ner till frukosten !! (jag bloggar från ipoden nu, det är därför det inte är några bilder. men jag hoppas att jag hittar nåt internetcafe här, för jag har tagit typ 200 bilder !)

45 GRADER TYP

vi kom hit i förrgår tror jag.. planet var jättesent när vi skulle hit så vi fick vänta i flera timmar. jag köpte några tidningar och en parfym ! (provade några nolitablusar och en missionjacka på taxfreen också, men det var bara S och M kvar, men det var 50%!) sen landade vi i Barca på kvällen, juste, vi flög men 20000000 8åriga ungar från nåt fotbollslag som satt och sjöng sina ramsor hela tiden. spelade in det så det kommer upp när vi kommer hem. iallafall, när vi landade hyrde vi en bil och åkte till vårat hotel och sov. på morgonen skulle vi till stranden, men mamma hade glömt bikini hemma så vi fick gå runt ett tag och leta. sen skulle vi då till stranden , och det var visst en nakenstrand !?!?! hahagagahahah. sen åt vi middag nånstans, sedan åkte vi vidare i våran lila hyrbil, hamnade i världens längsta bilkö men vi kom fram tillslut till ett nytt hotell. på morgonen, idag alltså, gick vi till shoppingcentret som låg bredvid hotellet. jag köpte 2 urgulliga linnen från zara och HM. sedan åkte vi till ett nytt hotell (världens finaste altan!) och sedan till en ny strand nära staden Roses. googla det, det är såååååå fint! så låg jag och pressade en del, är liiiite brunare nu :D sedan åkte vi till hotellet, då skrev jag förra inlägget, sen gick vi i 2 timmar typ och letade efter en resturang. på vägen var det en bil som krockade med en motorcykel som åkte in i en annan bil, det såg lite läskigt ut.... nu ska jag fortsätta läsa min bok, Elsas mode, den är grym ! Love !

i'm alive

jag lever, men det finns inte WiFi nånstans, så jag kan inte skriva. men jag skriver ett rejält inlägg i kväll, ska ut och äta nu ! Love

3 HOURS

Häääj !
åker till spanien om ett par timmar,
har nyss packat klart och sånt ! :)
och juste, spanien vann matchen igår !! inte för att jag är intresserad av fotboll, men endå ! :D
(nyduschad!)
jag flyger i en tunika från tessie och brun-beiga gladiatorsandaler.
jag kommer inte kunna uppdatera så ofta i spanien, bara där dom har gratis WiFi, alltså internet. så vi får se, men det finns väl internetcafé ? :D
nu ska jag fixa det sista till handbagaget och äta så mycket jag orkar. flygresan tar 3 timmar (man får ingen mat), och vanligtvis blir jag hungrig varannan timme (sjukt, jag vet..), och man får ju inte ta med sig mat ombord. :'(