Moppe&golfbil

Hej!! Det blev inget inlägg igår kväll när vi kom hem tyvärr, jag var svintrött då. Men vi gjorde inget speciellt igår, pappa och brorsan va och spela golf så jag och mamma stannade och solade, sköööönt!!
När  hyrde vi två moppar, en fin ljusblå och en orange-svart. Idag har pappa och jag kört runt lite på en väg och jag har lärt mig svänga, asså inte som i en vanlig kurva utan runt mitt på vägen. Det var ganska svårt faktiskt, lägga vikten på rätt ställe, ha fötterna på rätt ställe, vrida rätt på styret. Samtidigt som allt det ska man gasa tillräckligt hårt, annars välter moppen eller så kör man av vägen. Lite för mycket att hålla reda på samtidigt, för mig som har skitkass koordination.

Innan min och pappas moppelektion var hela familjen och spelade golf. Det var roligt, man hade egen golfbil och egen caddie (en sån som väljer klubbor, gör rent bollen, lägger tillbaka torvor och såntdär). Men caddiesarna kunde typ inte engelska så bra, bara downhill och så. Min caddie visade med fingrarna hur jag skulle sikta, på puttningen. Med golfbilen, Det gick... Hm.., sådär, eftersom jag körde. Haha.


Men roligt va det!! Nu ska jag läsa min bok, meg cabot, en av mina favoritförfattare har skrivit den. Babbeldrottningen heter den!! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0